Οι Αλλαγές στις επιχειρήσεις ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μέχρι το 2030
Οι δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης και η 4η Βιομηχανική επανάσταση (Industry 4.0) μετασχηματίζουν τις οικονομίες, τους χώρους εργασίας και τις οικογένειες μας και θα συνεχίζουν να το κάνουν ακόμη πιο έντονα τα επόμενα χρόνια.
- η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει δραματικά
- η τεχνολογία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς,
- ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών αυξάνει
- νέοι παίκτες εμφανίζονται από το καθημερινά,
- τα περιθώρια κέρδους λόγω του ανταγωνισμού μειώνονται σημαντικά
- τα κανονιστικά πλαίσια γίνονται ολοένα και πιο αυστηρά.
Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινήσουν άμεσα το ταξίδι του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, με στόχο τον μετασχηματισμό της εταιρίας τους σε μια technology company, ξεπερνώντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Ο σκοπός της επιχείρησης (the purpose) θα πρέπει να επικαιροποιείται και επικοινωνείται συνεχώς και με σαφήνεια, εντός και εκτός οργανισμού.
Απαιτείται λοιπόν
- η εξεύρεση του κατάλληλου ρόλου της ηγεσίας role-based leadership, που θα οδηγήσει στο Business transformation (επιχειρηματικό μετασχηματισμό), θα συμβάλλει στη διαμόρφωση της κατάλληλης εταιρικής κουλτούρας ενώ παράλληλα θα εμπνεύσει και θα διαχειριστεί την όποια αντίσταση που θα φέρουν αυτές οι πολύ μεγάλες αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στην επιχείρηση.
- η κάλυψη των νέων ρόλων που θα πρέπει να δημιουργηθούν, είτε μέσω της αναβάθμισης των δεξιοτήτων του υπάρχοντος προσωπικού είτε με την πρόσληψη νέων ταλέντων. Δεδομένου ότι οι νέες γενιές έχουν μεν το ταλέντο που χρειάζεται αλλά υστερούν ιδιαίτερα οι millennials σε σχέση με τις παλαιότερες, στην αφοσίωση προς την εταιρία, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη της δημιουργίας μιας εταιρικής κουλτούρας που να εμπνέει τα νέα ταλέντα και να αποτρέπει την πρόωρη και εύκολη έξοδο τους.
- Η υιοθέτηση νέων τρόπων και δομών εργασίας, δεδομένου ότι τα όρια των παραδοσιακών ιεραρχικών δομών γίνονται ολοένα και πιο δυσδιάκριτα και γίνεται επιτακτική η ανάγκη για έναν πιο ευέλικτο οργανισμό.
- Η αναβάθμιση των τεχνολογικών εργαλείων που μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται. Όσο πιο πολλά και ξεπερασμένα συστήματα έχει, δυσκολεύουν σημαντικά την υλοποίηση των επιχειρησιακών του πλάνων.
Η Ασφαλιστικές επιχειρήσεις στην Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Οι επαγγελματίες της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης Brokers & Μεσίτες δεν χρειάζεται να κοιτάξουν μακρυά για να δουν την μετάβαση από την απλή ψηφιοποίηση σε νέους συνδυασμούς διασυνδεδεμένων τεχνολογιών, με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, και omni-channel (πωλήσεις μέσω όλων των διαθεσιμων καναλιών) προσωποποιημένων υπηρεσιών που βελτιώνουν το customer experience.
Οι επαγγελματίες της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης Brokers & Μεσίτες δεν χρειάζεται να κοιτάξουν μακρυά για να δουν την μετάβαση από την απλή ψηφιοποίηση σε νέους συνδυασμούς διασυνδεδεμένων τεχνολογιών, με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, και omni-channel (πωλήσεις μέσω όλων των διαθεσιμων καναλιών) προσωποποιημένων υπηρεσιών που βελτιώνουν το customer experience.
- Οι ψηφιακές καινοτομίες, όπως η ανίχνευση θέσης, οι έξυπνοι αισθητήρες, η ενισχυμένη πραγματικότητα και τα smartphons, κάνουν περισσότερα από τη συλλογή και την παροχή πληροφοριών. Ερμηνεύουν τα δεδομένα, τα αναλύουν και προτείνουν τις κατάλληλες ενέργειες.
- Τα βιομετρικά εμφυτεύματα και οι γενετικές και γονιδιωματικές εξελίξεις προσφέρουν στην ιατρική τη δυνατότητα παρακολούθησης χρόνια πασχόντων, ανίχνευση της ασθένειας νωρίτερα και παρασκευή σκευασμάτων και αποτελεσμάτων στην βιολογία μέσω καινοτομιών όπως η επεξεργασία γονιδιώματος.
- Τρισδιάστατη εκτύπωση, αυτόνομα οχήματα, ρομπότ, υλικά αυτοθεραπείας ή αυτοκαθαρισμού, μηχανές με μνήμη και άλλες εξελίξεις επιτρέπουν στα άψυχα αντικείμενα να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους με ολοένα και πιο σύνθετους τρόπους.
- Οι επιστήμονες των δεδομένων εισάγουν ολοένα και πιο εξελιγμένες ιδέες για να προβλέψουν, να μετρήσουν και συχνά να αξιοποιήσουν τις ανθρώπινες συμπεριφορές.
Υποστηρίζοντας όλα αυτά είναι εκπληκτική πρόοδος στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την εκμάθηση μηχανών.
Διαβάστε τo άρθρo: Tάσεις που σχετίζονται με την Τεχνητή νοημοσύνη και θα διαμορφώσουν την ασφαλιστική βιομηχανία,
__________________
Οι συνέπειες για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σε αυτό το περιβάλλον γρήγορης προόδου θα είναι μεγάλες
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα φέρει καταιγιστικές αλλαγές σε όλες τις πτυχές της ασφαλιστικής βιομηχανίας, από τη διανομή έως την εξυπηρέτηση και την τιμολόγηση αλλά και την πληρωμή των απαιτήσεων. Μια σε βάθος εξέταση για το πώς μπορεί να μοιάζει η ασφαλιστική βιομηχανία το 2030 υπογραμμίζει τις δραματικές αλλαγές που έρχονται στην ασφαλιστική αλυσίδα αξίας.
Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται με επιταχυνόμενο ρυθμό, οι γνωστικές ικανότητες και τα καθήκοντα που κάποτε θεωρούνταν ότι κατείχαν μόνο οι άνθρωποι των εταιρειών και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, όλο και περισσότερο αυτοματοποιούνται. Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται απόγνωση και απογοήτευση. Οι αλλαγές αυτές μπορούν να δημιουργήσουν, ένα παράθυρο ευκαιρίας για την ασφαλιστική βιομηχανία, διασφαλίζοντας ότι τα κέρδη μεγιστοποιούνται, ο αρνητικός αντίκτυπος περιορίζεται και οι ευκαιρίες κατανέμονται εξίσου ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία και την προέλευση.
Το μέλλον απαιτεί επενδύσεις σε τεχνολογία
κυρίως στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), στη χρήση των Robot model Bots, στην διαχείριση των big Data με νέες πλατφόρμες CRM, οικονομίες κλίμακας μέσω αυτοματισμών και
οικοσυστημάτων και συμπράξεις όπως τα cluster για την μεγέθυνση των ΜμΕ.
______________________
Διαβάστε το άρθρο: Τα ρομπότ της Pepper (model bots) πωλούν ήδη ασφαλιστικά προιόντα _____________________
______________________
Διαβάστε το άρθρο: Τα ρομπότ της Pepper (model bots) πωλούν ήδη ασφαλιστικά προιόντα _____________________
Κάντε το αύριο, ... Σήμερα!!!
Στην πραγματικότητα πρέπει να "βλέπουμε μέσω της
οικονομίας" για να ενσωματώσουμε τη στροφή μας προς τη διαφάνεια και την
υπευθυνότητα που επιφέρει η νέα τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όλες οι τεχνολογίες που απαιτούνται, γι’ αυτή την
αλλαγή, υπάρχουν ήδη και πολλές είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί
στην υπόσχεσή της να μιμείται την αντίληψη, τη συλλογιστική, τη μάθηση και την
επίλυση προβλημάτων του ανθρώπινου μυαλού
Σε αυτή την εξέλιξη, η ασφαλιστική βιομηχανία θα
μετατοπιστεί από την τρέχουσα κατάσταση της "ανίχνευσης και
αποκατάστασης" σε "πρόβλεψη και πρόληψη", μετατρέποντας κάθε
πτυχή της βιομηχανίας στη διαδικασία αυτή.
Ο ρυθμός των αλλαγών θα επιταχυνθεί επίσης καθώς οι μεσίτες & οι brokers, οι καταναλωτές, οι ασφαλιστές και οι προμηθευτές γίνονται πιο έμπειροι στη χρήση προηγμένων τεχνολογιών για τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων και της παραγωγικότητας, τη μείωση του κόστους και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών.
________________
Διαβάστε το άρθρο: Οι 3 Ορίζοντες της ανάπτυξης και της καινοτομίας
________________
Ιδιαίτερα οι μεσίτες & οι brokers πρέπει να
κατανοήσουν τους παράγοντες που θα συμβάλουν στην αλλαγή αυτή και τον τρόπο
με τον οποίο η AI θα απαιτήσει την μεγέθυνση των ΜμΕ, θα αλλάξει την επιχειρηματικότητα, αλλά
και τις απαιτήσεις, τη διανομή, την αναδοχή και την τιμολόγηση.
Εφόσον κατανοήσουν τις Τάσεις που σχετίζονται με την Τεχνητή νοημοσύνη και θα
διαμορφώσουν την ασφαλιστική βιομηχανία, θα μπορούν να αρχίσουν να
χτίζουν τις δεξιότητες τους, να επανασχεδιάσουν την στρατηγική τους, να προσλαμβάνουν ταλέντα,
να αγκαλιάζουν τις αναδυόμενες τεχνολογίες και να δημιουργούν τις απαραίτητες
συνθήκες, όπως Συμπράξεις ή συμμετοχή τους σε επιχειρηματικά οικοσυστήματα, για την μεγέθυνση των ΜμΕ που απαιτούν οι εξελίξεις, για να είναι επιτυχημένοι παίκτες
με κερδοφόρες επιχειρήσεις στον ασφαλιστικό κλάδο του μέλλοντος.
Το Work from home και το remote working, ήρθαν για να μείνουν, καλώντας μας όμως, να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχει σε σχέση, με το on-boarding (οργανωτική κοινωνικοποίηση - εκπαίδευση σχετικά με την κουλτούρα του οργανισμού) νέων συναδέλφων, τη διαφύλαξη της εταιρικής κουλτούρας και την ασφάλεια των υποδομών που απαιτείται.
Το e-learning αντικαθιστά σε μεγάλο βαθμό, την δια ζώσης (παραδοσιακή) εκπαίδευση.
Το e-learning αντικαθιστά σε μεγάλο βαθμό, την δια ζώσης (παραδοσιακή) εκπαίδευση.
Οι προσωπικές επαφές με πελάτες τα συνέδρια και τα επαγγελματικά ταξίδια ελαχιστοποιούνται και οι συναντήσεις γίνονται μέσω tele-conference και όχι δια ζώσης
Το επιτυχημένο πείραμα
οικοσυστήματος στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά, με την μορφή του cluster, δείχνει την τάση ότι η σύμπραξη ΜμΕ με στόχο την
μεγέθυνση και την ανάπτυξη τους, τους έχει δώσει μεγάλη δυναμική. Η σχέση της ανεξαρτησίας της κάθε επιχείρησης, σε συνδυασμό με την ισότιμη εταιρική σχέση, βοηθάει να ξεπεραστούν οι στρεβλώσεις του παρελθόντος.
"Το έργο της μετάβασης στην νέα πραγματικότητα είναι ο πρωταρχικός στόχος της εκάστοτε επιχειρησιακής ομάδας ανάπτυξης ενός cluster με τον από κοινού σχεδιασμό ενός "Roadmap" και του "Strategic Plan" κάθε εταίρου, δημιουργώντας το πλαίσιο και προετοιμάζοντας
την κάθε επιχείρηση για το αύριο."
___________________
Διαβάστε τo άρθρo: Πώς τα cluster ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σχεδιάζουν την επιτάχυνση των αλλαγών
_____________________
Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)
Insurance Risk Management Analyst, CyRM
Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
view in Linkedin
_____________________
Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)
Insurance Risk Management Analyst, CyRM
Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
view in Linkedin
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου