Ασφάλιση Πιστώσεων - ένα δυναμικό επιχειρηματικό εργαλείο



Στο σημερινό σύνθετο και πολύπλοκο επιχειρηματικό φάσμα κανένας δεν μπορεί να περιορίσει πλήρως τους κινδύνους που ενδεχομένως κρύβονται στο πλαίσιο της καθημερινής επιχειρηματικής δραστηριότητας
Το προϊόν της Ασφάλισης Πιστώσεων στοχεύει στον εντοπισμό των κινδύνων αυτών, ούτως ώστε να βοηθήσει τον σύγχρονο επιχειρηματία στη λήψη των σωστών αποφάσεων και στην ενεργοποίηση των κατάλληλων κινήσεων που θα αποτρέψουν ένα δυσάρεστο γεγονός, με άμεση επίδραση στην οικονομική κατάσταση της επιχείρησής του

Αντικείμενο της ασφαλιστικής κάλυψης
Είναι η ασφαλιστική κάλυψη των τιμολογημένων απαιτήσεων των Ασφαλισμένων εταιριών, που εγείρονται από τις επί πιστώσει πωλήσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών στους πελάτες/οφειλέτες τους και που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους
Ο κίνδυνος που καλύπτεται είναι η μη πληρωμή των τιμολογίων/απαιτήσεων αυτών, λόγω αφερεγγυότητας των οφειλετών τους

Ποιες εταιρείες ασφαλίζονται

Όλες οι Ελληνικές (Ελληνικό ΑΦΜ) εταιρίες που πραγματοποιούν:
  • πιστωτικό τζίρο (εγχώριο ή και εξαγωγικό) πάνω από 1.500.000
  • τον πραγματοποιούν με μέγιστη περίοδο πίστωσης τους 6 μήνες
Ασφαλιστική κάλυψη 
Η ασφαλιστική κάλυψη ενεργοποιείται με τη λήψη του εγγράφου πιστωτικού ορίου στο οποίο καθορίζεται ένα ποσό κάλυψης / plafond για κάθε πελάτη (οφειλέτη) του Ασφαλισμένου, για τον οποίο έχει προηγηθεί αντίστοιχη αίτηση
Το plafond αυτό δίδεται από τον Ασφαλιστή μετά από σχετική έρευνα που διενεργείται αναφορικά με την πιστοληπτική ικανότητα και την εν γένει οικονομική κατάσταση του οφειλέτη.

Ασφαλιστικό γεγονός & Αποζημίωση

Ο ασφαλισμένος αποζημιώνεται άμεσα, όταν ο πελάτης του καταστεί αφερέγγυος. Η έννοια της αφερεγγυότητας στην Ασφάλιση Πιστώσεων είναι η εξής:

Αποδεδειγμένη αδυναμία πληρωμής (πτώχευση, μη ικανοποιητική αναγκαστική εκτέλεση κλπ)

Η παρέλευση 6 μηνών από την αρχικώς συμφωνηθείσα ημερομηνία πληρωμής της απαίτησης (Καθυστέρησης Πληρωμής / Protracted Default)

Η ασφαλισμένη απαίτηση για κάθε ένα οφειλέτη, θα είναι μικρότερη ή ίση του αντίστοιχου πιστωτικού ορίου.

Η αποζημίωση είναι συνήθως το 80% της ασφαλισμένης απαίτησης κατά την χρονική στιγμή της ζημιάς.

Η αποζημιωτέα απαίτηση θα είναι, η ασφαλισμένη απαίτηση κατά την χρονική στιγμή της ζημιάς, αφαιρουμένων των επανεισπράξεων (όλων των ειδών) από τον οφειλέτη μέχρι την χρονική στιγμή της ζημιάς (επανεισπράξεις σε μετρητά, από επανάκτηση και επαναπώληση αγαθών, χρήση εγγυητικών επιστολών ή και άλλων εξασφαλίσεων κλπ)
Ως μέγιστη αποζημίωση για όλους τους πιθανούς αφερέγγυους οφειλέτες του Ασφαλισμένου, που θα καταβληθεί από την εταιρεία για ένα ασφαλιστικό έτος, ορίζεται ένα πολλαπλάσιο των καθαρών ασφαλίστρων της αντίστοιχης περιόδου. (συνήθως το 20πλάσιο)

Πιστωτικά όρια / ποια είναι η λειτουργεία τους


Ο Ασφαλισμένος αιτείται πιστωτικών ορίων για όλους τους πελάτες του, υφιστάμενους ή μελλοντικούς, τα οποία θα πρέπει πάντα να αντιστοιχούν στη μέγιστη πίστωση που υπάρχει ή θα εγερθεί με τον εκάστοτε οφειλέτη.

Τα πιστωτικά όρια καθορίζονται από τον Ασφαλιστή, γνωστοποιούνται γραπτά στον Ασφαλισμένο και ισχύουν για όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

Σε περίπτωση που ο Ασφαλιστής μειώσει ή ακυρώσει ένα πιστωτικό όριο, αυτό θα ισχύσει από τη στιγμή της αντίστοιχης γραπτής ειδοποίησης. Απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν πριν από την εν λόγω μεταβολή, είναι καλυμμένες με βάση το προηγούμενο πιστωτικό όριο.

Μπορεί να συμφωνηθεί και η λεγόμενη “ μη κατονομαζόμενη κάλυψη”, σύμφωνα με την οποία καθορίζεται εξαρχής ένα συγκεκριμένο πιστωτικό όριο, μέχρι του οποίου όλοι οι οφειλέτες είναι ασφαλισμένοι (το ύψος του πιστωτικού ορίου συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 15.000-25.000€)

Το πιστωτικό όριο ισοδυναμεί με τη μέγιστη αποζημίωση για τον αντίστοιχο οφειλέτη

Από την κάλυψη εξαιρούνται οι κίνδυνοι / απαιτήσεις που

Είναι φυσικά πρόσωπα, μη ασκούντα εμπορική δραστηριότητα

Είναι εταιρίες δημοσίου

Είναι εταιρίες, οι οποίες άμεσα ή έμμεσα υπόκεινται στον έλεγχο του Ασφαλισμένου

ζημιές που Παράγονται από ανωτέρα βία, πόλεμο, επαναστάσεις κλπ.

ζημιές που Είναι αμφισβητήσιμες ή μη αναγνωρισμένες (επίμαχες)

Είναι προϊόν νομισματικών διακυμάνσεων ή υπερημερίας

Κόστος Ασφάλισης

Μηνιαία καταβολή ασφαλίστρων, τα οποία υπολογίζονται με βάση το μηνιαίο κύκλο εργασιών των ασφαλισμένων οφειλετών του Λήπτη της Ασφάλισης (εκείνων δηλαδή που έχουν ένα πιστωτικό όριο ή υπάγονται στη μη κατονομαζόμενη κάλυψη) ή από τα μηνιαία ασφαλισμένα ανοιχτά υπόλοιπα

Καθορίζεται επίσης ένα ελάχιστο ετήσιο ασφάλιστρο. Στο τέλος της περιόδου γίνεται εκκαθάριση

Έξοδα πιστοληπτικής παρακολούθησης των οφειλετών

Υποχρεώσεις του ασφαλισμένου


Άμεση ενημέρωση του ασφαλιστή σε οποιαδήποτε περίπτωση επιδείνωσης της πιστοληπτικής συμπεριφοράς οιοδήποτε οφειλέτη του.

Επίδειξη από τον ασφαλισμένο επιμέλειας συνετού εμπόρου. Οφείλει δηλαδή να κάνει οτιδήποτε, για να αποφύγει μια ζημιά ή να την περιορίσει. (Π.χ. να σταματήσει τις πωλήσεις εάν η κατάσταση ενός οφειλέτη του επιδεινώνεται , να στραφεί εναντίον του προκειμένου να μειώσει την επικείμενη ζημιά, κλπ)

Συνεπής καταβολή των ασφαλίστρων

Απόλυτη συνεργασία με την εταιρεία, ειδικά σε περιπτώσεις επικείμενης ζημιάς.


Ασφάλιση Πιστώσεων – Ένα δυναμικό επιχειρηματικό εργαλείο

Η Ασφάλιση Πιστώσεων αποτελεί ένα δυναμικό επιχειρηματικό εργαλείο με ευρύ περιεχόμενο, αφού πέρα από την άμεση αποζημίωση του Ασφαλισμένου σε περίπτωση επέλευσης του ασφαλιστικού γεγονότος, το συμβόλαιο:
Λειτουργεί ως μέσο χρηματοδότησης του Ασφαλισμένου δεδομένου ότι ο τελευταίος μπορεί να εκχωρήσει τα δικαιώματα αποζημίωσης του συμβολαίου σε τρίτους (τράπεζες, οίκους factoring κλπ).

Υποστηρίζει την εκ του ασφαλούς αύξηση των πωλήσεων και εξάπλωση του Ασφαλισμένου σε νέες αγορές, ιδιαίτερα στο εξωτερικό.

Παρέχει νομική υποστήριξη στον Ασφαλισμένο σε παγκόσμια κλίμακα, κατά την επιδίωξη είσπραξης της απαίτησής του κατά οιοδήποτε αφερέγγυου πελάτη του ακόμα και μη ασφαλισμένου. Αυτό γίνεται και πριν αλλά και μετά από την καταβολή της αποζημίωσης.

Παρέχει περιοδική και συνεχή παρακολούθηση της πιστοληπτικής ικανότητας των ασφαλισμένων οφειλετών του Λήπτη της Ασφάλισης.

Παρέχει έγγραφη και εμπεριστατωμένη ειδοποίηση του Ασφαλισμένου, σε περίπτωση ανίχνευσης ενδείξεων επιδείνωσης της πιστοληπτικής ικανότητας κάποιου οφειλέτη του.


Λάβετε προσφορά     Έντυπο.1  &   Έντυπο.2














Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ρόλος του νέου επιχειρηματία ασφαλιστή, πέρα από την ψηφιοποίηση

Οι Αλλαγές στις επιχειρήσεις ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μέχρι το 2030