Πως μπορείτε να πάρετε την συγκατάθεση του πελάτη σας για το GDPR?


Το τελευταίο διάστημα και ενόψει εφαρμογής του GDPR, τα emails και τα κινητά όλων κατακλύστηκαν από μηνύματα που ζητούσαν την επιβεβαίωση λήψης newsletter και προσφορών.

Το οξύμωρο στην όλη υπόθεση είναι ότι για την αποστολή των διαφημιστικών emails δεν εφαρμόζεται το GDPR. Σύμφωνα με την ePrivacy οδηγία (2002/58/ΕΚ με τις τροποποιήσεις με την 2009/136/ΕΚ) η συγκατάθεση δεν είναι η μόνη προϋπόθεση για την αποστολή διαφημιστικών email/SMS.

Και αυτό διότι η ePrivacy οδηγία προσφέρει το soft opt-in, που δίνει την ευχέρεια στις επιχειρήσεις να διαφημίζουν στους πελάτες τους χωρίς τη συγκατάθεσή τους, στις εξής περιπτώσεις:
(α) να έλαβαν το email νόμιμα στο πλαίσιο πώλησης ή άλλης παρόμοιας συναλλαγής,
(β) να είχαν ενημερώσει τη στιγμή συλλογής του email ότι θα το χρησιμοποιούσαν για διαφήμιση
(γ) να διαφημίζουν παρόμοια προϊόντα και
(δ) να προσφέρουν τη δυνατότητα δωρεάν και εύκολης διαγραφής σε κάθε μήνυμα που στέλνουν.

Όταν, λοιπόν, μια εταιρεία ζητάει επιβεβαίωση μέσα από τα γνωστά emails που στέλνονται κατά ριπές το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν τα εξής ενδεχόμενα:
- Aν είχε αποκτήσει τα emails με συγκατάθεση (opt-in), ελλοχεύει ο κίνδυνος να χάσει αυτή τη δυνατότητα αποστολής, ενώ την είχε.
- Aν είχε αποκτήσει τα στοιχεία κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής νόμιμα (με soft opt-in), ζητάει τη συγκατάθεση ενώ μπορεί να στέλνει χωρίς αυτήν.
- Αν είχε τα στοιχεία παράνομα, τότε με το email που στέλνει παραδέχεται την παρανομία και παραβιάζει το αρ. 11 του ν. 3471/2006, όχι το GDPR ή το ν. 2472/97.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ρόλος του νέου επιχειρηματία ασφαλιστή, πέρα από την ψηφιοποίηση

Οι Αλλαγές στις επιχειρήσεις ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μέχρι το 2030